. . .

Billeder i alt slags vejr

Vi kender det allesammen, enten har du siddet som pårørende til at udendørs sportsarrangement, eller også har du fotograferet et udendørs sports event. Der findes ikke noget værre end og stå der og pludselige begynder det at regne, eller blæse. Nu kan du roligt tage af sted, også selvom der står ned i stænger. Jeg kender det i hvert fald alt for godt, fra mine mange motorsports arrangementer, og er der noget jeg HADER! så er der regnvejr eller blæst når man ikke kan kravle i læ. Det kan jeg nu. Tilbage i Maj reklamerede Rema 1000 med et pop-up telt, og jeg tænkte at sådan et måtte jeg bare eje, så sådan et fik jeg købt. Måtte endda få en fragtet fra Hirtshals til Aalborg, fordi alle butikker i Aalborg havde udsolgt. Jeg havde faktisk helt glemt at det var et perfekt indlæg her til bloggen indtil jeg faldt over videoen her.





TV succes

Det er åbenbart så god en ide at en Amerikansk opfinder ved navn Rick Pescovitz, gik til TV programmet “ Shark Tank “ hvor han modtog 600,000$ i start kapital. Det viste sig ret hurtigt at være en hamrende god ide, for man estimere at der er solgt for 2 millioner $.

De fås flere størrelse, den største hos den amerikanske producent er 2 Meter høj. Så der er plads til selv de højeste fotografer med udstyr. Når det ikke er slået op optager det heller ikke meget plads, det foldes sammen i en lille taske med en diameter på små 60 centimeter, og vejer 4,5 kg. Den indbyggede stålvejer går det ultra nemt og slå teltet op, selv med kameraet i den anden hånd.




Da man i USA satser mere på familien en fotografen har man også valgt at lave en serie der kan lynes sammen i siderne, så nu kan hele familien side sammen under ” samme tag ” og følge med i spillet på banen.

“Alle fotografer burde eje et pop up telt,,” siger direktedøren for Under the Weather

Kommentare

kommentare